برای شما که به دنبال خلق آینده‌اید…
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ما تامین‌کننده اطلاعات تجاری بر مبنای آینده‌پژوهی هستیم...

ما کی هستیم؟

«اخبارفلزات« یک تامـــــین‌کننده اطــــلاعات تــــــــــــجاری
(Business Information Provider) است که در راستای تامین نیازهای اطلاعاتی مشتریان خود، فعالیت‌های زیر را با رویکرد آینده پژوهی انجام می‌دهد.

چشم‌انداز ما چیست؟

تبدیل شدن به یکی از بنـــــــگاه‌های پیـــــــشرو در تامین اطلاعات تجاری و آینده‌پژوهی صنعت، تکنولوژی، اقتصاد و کسب‌و‌کار در سطح بین‌المللی.

شعار ما چیست؟

ما به منظور تامین حداکثری نیازهای مشتریان به تحلیل‌های صنعت و سرمایه‌‌گذاری بلند‌مدت شعار «برای شما که به دنبال خلق آینده‌اید...» را سرلوحه تمامی اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم.

فلسفه ما

۰۱

ماهنامه «اخبارفلزات» با بیش از ۱۷ سال سابقه انتشار، با رویکرد آینده‌پژوهی موضوعات تاثیرگذار بر صنایع معدنی و فلزی و همچنین بازارهای مصرف‌کننده فلزات، منتشر می‌شود؛ این مجموعه توانسته است با استقرار ساختار کارشناسی مستقل در راستای تهیه محتوای تحلیلی ارزشمند اقدامات موثری را انجام داده و اطلاعات آینده‌محور مورد نیاز مدیران بنگاه‌های اقتصادی را ارائه دهد.‌

۰۲

حفظ استقلال، سیاست اصلی «اخبارفلزات» در طول دوران انتشار به عنوان یک رسانه معتبر بوده است و همواره سعی کرده از وابستگی سیاسی، جناحی و مالی اجتناب کند تا بتواند به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی فعالیت کرده و به عنوان یک مرجع تحلیلی مستقل شناخته شود. در نتیجه این سیاست، در ماهنامه چاپی «اخبارفلزات» محتوای تولید شده توسط اشخاص ثالث به هیچ عنوان منتشر نشده و صرفا بخشی از محتوای ارزشمند تولید شده توسط تیم کارشناسی مجرب «اخبار فلزات»، به منظور استفاده مشتریان و مشترکین منتشر می‌شود. به طور کلی سیاست‌های کلان «اخبارفلزات» از یک رسانه صرف به سمت بنگاه تولید و فروش محتوای با ارزش که ماهنامه «اخبارفلزات» یکی از محصولات آن است،  تغییر جهت یافته است.

۰۳

ماموریت «اخبارفلزات» ارائه محتوای تحلیلی تخصصی مورد نیاز برای تصمیم‌گیری مدیران و فعالان اقتصادی در سه بخش «فلزات»، «صنایع مصرف‌کننده» و «اقتصاد» است. به همین منظور کل زنجیره ارزش تولید محصولات فلزی از اکتشافات ابتدایی معادن تا عرضه به مصرف‌کننده نهایی به همراه محیط کلان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به صورت پیوسته، تخصصی و اختصاصی با رویکرد گذشته‌پژوهی و جمع‌آوری و تحلیل داده و آینده‌پژوهی و تحلیل آینده مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد؛ نتایج حاصل در قالب ماهنامه چاپی «اخبارفلزات»، سایت تحلیلی «اخبارفلزات»، گزارش‌های موردی و برگزاری رخدادها به مشتریان ارئه می‌شود.

۰۴

تیم متخصص و حرفه‌ای «اخبار‌فلزات»، علاوه بر تعهد به رعایت اصول حرفه‌ای فعالیت، به خط مشی اخلاقی خود نیز پایبند است که حول ۵ محور اصلی «منافع ملی»، «مخاطبان»، «مشتریان»، «کارکنان» و «رقبا» شکل گرفته است.

۰۵

ساختارهای اقتصادی، تجاری و صنعتی کشور پس از گذشت حدود ۵۰ سال از شروع صنعتی‌سازی کشور، در حال گذر از دوران سنتی به دوران پررقابت نوین است که بسیاری از مزایای گذشته نظیر دسترسی به بازار بکر و یا دسترسی آسان به منابع مالی، انرژی و مواد اولیه را با خود همراه ندارد. تغییر و تحولات دو دهه گذشته به همراه تغییرات داخلی و خارجی که پیش‌بینی می‌شود طی یک‌دهه آینده به وقوع خواهد پیوست، شرکت‌های ایرانی را وارد محیطی به شدت رقابتی خواهد کرد که دوام، بقا و رشد آن‌ها را منوط به داشتن شناخت از تهدیدها و فرصت‌های دهه آینده و برنامه‌ریزی دقیق برای مواجهه با آن می‌سازد.

۰۶

«اخبار‌فلزات» با تکیه بر تخصص و تجربه چندین ساله، ساختار خود را به منظور تامین حداکثری نیازهای مشتریان به تحلیل‌های صنعت و سرمایه‌‌گذاری بلند‌مدت، برمبنای دستیابی به اطلاعات درست، ابزارها و مدل‌های کاربردی توسعه یافته و تحلیل‌های علمی و واقع‌بینانه بنا کرده است و با سناریوپردازی‌های دقیق بر مبنای اطلاعات معتبر و کافی، شعار «برای شما که به دنبال خلق آینده‌اید…» سرلوحه تمامی اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

ماموریت ما

۰۱

ما همواره با افزایش ظرفیت تخصصی خود در سه حوزه «فلزات» به عنوان کسب‌وکار اصلی، «صنایع مصرف‌کننده» به عنوان بازارهای اصلی و «اقتصاد» به عنوان محیط کلان موثر بر کسب‌وکارها، از اهداف و سیاست‌های مشتریان خود پشتیبانی کرده و با تامین اطلاعات تجاری به‌موقع و مطمئن، متمایز و خلاقانه همراه با کیفیت بالا و قیمت رقابتی، شریک تجاری معتمد و مطمئن برای مشتریان خود بوده و همراه استراتژیک کسب‌وکار آن‌ها باشیم.

۰۲

در «اخبارفلزات» با مشارکت کارکنان متخصص، کوشا، متعهد و خلاق به عنوان یک تامین‌کننده اطلاعات تجاری با محوریت آینده‌پژوهی، تلاش می‌کنیم با ایجاد نظام مدیریتی و راهبری موثر مطابق با کیفیت و استانداردهای جهانی، به اهداف عالی خود در سطح ملی و بین‌المللی دست یابیم.

۰۳

ما در تلاش هستیم با جمع‌آوری اطلاعات، ارائه تحلیل‌های منطقی و علمی مبتنی بر شواهد و مستندات، توسعه مدل‌های کاربردی تحلیل اطلاعات و پیش‌بینی آینده به افزایش میزان آمادگی بنگاه‌های اقتصادی در برابر تغییرات آتی کمک کنیم؛ زیرا بر این باور هستیم که آینده در اختیار کسانی است که اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری را نسبت به رقبای خود دارند. ما با ارائه آمار و تحلیل‌های آینده محور در سه حوزه فوق، به فرآیند برنامه‌ریزی بلندمدت مشتریان خود کمک می‌کنیم تا از فرصت‌ها بیشترین بهره را برده و سطح تاب‌آوری آن‌ها در برابر تهدیدات ارتقاء یابد. 

چشم‌انداز ما

تبدیل شدن به یکی از بنگاه‌های پیشرو در تامین اطلاعات تجاری و آینده‌پژوهی صنعت، تکنولوژی، اقتصاد و کسب‌و‌کار در سطح بین‌المللی.

مشتری‌گرایی

این ارزش بر شناخت بهتر نیازهای مشتری بر اساس درک مشتری با جریان اطلاعات پیوسته و تلاش برای رفع نیازهای مشتری در یک ارتباط بلندمدت تاکید دارد.

الزام به نتیجه‌گرایی

این ارزش بر دست یافتن به بهترین نتیجه ممکن بر اساس تخصص، تمرکز، فوق فعال بودن و بهبود پیوسته عملکرد تاکید دارد که باعث می‌شود علاوه بر تمرکز بر نتیجه نهایی، تعالی سازمان نیز ارتقا یابد.

ابداع و نوآوری

این ارزش، بر دارایی‌های فکری و ذهنی و سرمایه‌های تخصصی سازمان به منظور ارائه راه‌حل‌ها و راهکارهای مبتکرانه در موضوعات مختلف سازمان از قبیل بازار، محصول، سازوکارهای مدیریتی و عملیاتی و مشتری تمرکز دارد.

هم‌افزایی

این ارزش بر ترکیب تلاش‌‏ها به منظور دستیابی به نتایج بهتر از طریق اشتراک دانش، کار گروهی و جمع‌گرایی تاکید دارد.

به‌روز بودن

این ارزش بر یادگیری، روزآمدی و آینده‌نگری سازمان در راستای همگام بودن با تحولات پر سرعت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که متاثر از سرعت تغییرات تکنولوژی در دنیای امروز است، تاکید دارد.

مسئولیت‌پذیری

مسئولیت‌پذیری، امری فراتر از وظایف و انجام کارهای محوله است. این ارزش بر مسئولیت‌پذیر بودن و رفتار مسئولانه در قبال وظایف، فعالیت‌ها، ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و محیط بیرونی حول سه محور متعهد بودن، صداقت و پاسخگویی تاکید دارد.

محصولات ما

«اخبارفلزات» یک تامین‌کننده اطلاعات تجاری (Business Information Provider) است که در راستای تامین نیازهای اطلاعاتی مشتریان خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را با رویکرد آینده‌پژوهی انجام می‌دهد. این فعالیت‌ها طبق هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت به صورت مستمر انجام شده و نتایج آن در قالب محصولات و خدمات مختلف زیر ارائه می‌شود:

کلیه محتوای تولید شده توسط «اخبارفلزات» در وب‌سایت «فلزات‌ویو» منتشر می‌شود. با خرید اشتراک «فلزات‌ویو»، دسترسی به محتوای منتشر شده میسر می‌شود.

«اخبار فلزات» گزارش‌های تحلیلی جامع با رویکرد آینده‌پژوهی در حوزه‌های فلزات، اقتصاد و صنایع مصرف‌کننده تهیه می‌کند که این گزارش‌ها به صورت فایل الکترونیکی و چاپی منتشر می‌شود.

ماهنامه چاپی «اخبارفلزات» است به صورت ماهانه منتشر می‌شود. بخشی از مطالب سایت «فلزات‌ویو»، در ماهنامه «اخبارفلزات» چاپ شده و به مشترکین ارسال می‌شود.

«فلزات‌ایونتس»، برگزاری رخدادهای مختلف به منظور ارائه نتایج حاصل از فعالیت‌های اخبار فلزات، ارائه دیدگاه‌های کارشناسان، فعالان و مدیران در خصوص موضوعات مورد بررسی است.

«فلزات‌‌نیوز» سایت خبری «اخبارفلزات» است که اخبار مرتبط با حوزه‌های فلزات، صنایع مصرف‌کننده و اقتصاد را جمع‌آوری، ویرایش و منتشر می‌کند.