برای شما که به دنبال خلق آینده‌اید…
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی میزان مصرف آلومینیوم ایران بر اساس تقاضای صنایع مصرف‌کننده نهایی و پیش‌بینی آینده

آلومینیوم، از نظر کیفیت و قیمت، کاربردی‌ترین فلز پس از فولاد به شمار می‌آید و به سبب ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد تقریبا در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای مختلف آلومینیوم در صنایع مختلف می‌توان به صنایع خودروسازی، سیم و کابل، ساخت‌وساز، کشتی‌سازی، لوازم خانگی و… اشاره کرد.

در این گزارش سهم صنایع مصرف‌کننده نهایی مختلف از مصرف آلومینیوم کشور بررسی شده و میزان تقاضای آتی آلومینیوم بر اساس میزان تقاضای آتی این صنایع بر اساس سناریوهای مختلف پیش‌بینی شده است. ارزش بازار، حجم بازار و نرخ رشد هر یک به تفکیک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

با توجه به برنامه‌های مختلفی که به منظور توسعه صنایع مختلف در کشور تدوین شده است، میزان تحقق این برنامه‌ها در سال‌های گذشته و همچنین بر اساس پیش‌بینی از میزان تحقق برنامه‌های توسعه صنایع مصرف‌کننده در آینده، می‌توان به برآورد دقیق‌تری از میزان مصرف آلومینیوم در آینده رسید. 

این گزارش به خریداران این امکان را می‌دهد که جزئیات بیشتری از گذشته و حال بازارهای خود را به دست آورده و دید بهتری به آینده این بازارها داشته باشند و با توجه به روندهای رشد این بازارها، بازارهای جدید انتخاب کرده و یا محصولات جدیدی را به منظور ورود به بازارهای جدید و جاذب به سبد محصولات خود اضافه کنند.  

همچنین در این گزارش صادرات مستقیم و غیر مستقیم آلومینیوم از کشور و همچنین واردات مستیم و غیرمستقیم آلومینیوم مورد بررسی قرار گرفته است. منظور از واردات و صادرات غیرمستقیم آلومینیم، در واقع آلومینیوم محتوی در کالاهای وارداتی و صادراتی است، در این گزارش به طور مفصل واردات و صادرات محصولات و کالاهای وارداتی و صادراتی، ارزش و حجم میزان آلومینیوم محتوی آن‌ها به صورت سری زمانی بررسی و تحلیل شده است. این بخش از گزارش نیز به خریداران گزارش این امکان را می‌دهد که شناخت بهتری به بازارهای صادراتی و وارداتی محصولاتی که آلومینیوم در آن‌ها به کار رفته است، به دست آورده و برنامه‌های بازاریابی و فروش خود را بر اساس  اطلاعات بیشتری تهیه نمایند.  بخش‌های اصلی گزارش به شرح زیر است:

بررسی بازار جهانی آلومینیوم

در این بخش، گزارشی جهانی از ذخایر معدنی بوکسیت، تولید، مصرف و تجارت بوکسیت، تولید، مصرف و تجارت آلومینا و تولید، مصرف و تجارت آلومینیوم اولیه بر اساس ارزش و تناژ ارائه شده است. با وجود اینکه کمتر از دویست سال از کشف آلومینیوم می‌گذرد، این فلز امروز به یکی از فلزات نقش‌آفرین در اقتصاد و صنعت جهان تبدیل شده است به‌طوری که می‌توان اذعان داشت که توسعه صنایع مختلف در سال‌های آتی بدون وجود آلومینیوم تقریبا امری غیرممکن خواهد بود. منابع بوکسیتی جهان، که ماده اولیه تولید آلومینیوم به شمار می‌آیند، محدود هستند و فقط در برخی مناطق و تعداد کمی از کشورها وجود دارند.

رشد روزافزون فناوری و توسعه صنایع مختلف تقاضا برای مصرف آلومینیوم در تولید محصولات را افزایش داده است و پیش‌بینی می‌شود این تقاضا در سال‌های آتی نیز روند رو به رشدی را داشته باشد. با توجه به محدودیت منابع بوکسیت در جهان و تقاضای بالای آلومینیوم، امروز از صنعت تولید آلومینیوم به عنوان صنعتی استراتژیک و حیاتی در اقتصاد جهان یاد می‌شود.

بررسی بازار داخلی آلومینیوم

در این بخش از گزارش به صورت اجمالی، ذخایر بوکسیت ایران، تولید، مصرف، صادرات و واردات بوکسیت، آلومینا و آلومینیم اولیه ایران بررسی شده است. توسعه صنعت آلومینیوم به‌عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه صنعتی در دنیا مورد توجه قرار دارد.. ایران به‌عنوان کشوری غنی از ذخایر معدنی، دارای ذخایر بوکسیتی پرتعداد اما کوچک است. اگرچه ذخایر بوکستی نسبت به سایر کشورهایی از جمله استرالیا و گینه از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند، اما با توجه به اهمیت آلومینیوم در صنعت و مزیت‌های رقابتی ایران در حوزه، شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه این صنعت فراهم کرده است. از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی موجود می‌توان به وجود ذخایر گاز طبیعی و موقعیت استراتژیکی خلیج فارس اشاره کرد.

بررسی صنایع مصرف‌کننده آلومینیوم

در این بخش از گزارش صنایع و بخش‌های مختلف مصرف‌کننده آلومینیوم از لحاظ ظرفیت و توسعه، ارزش تولید و نرخ رشد بررسی شده‌اند؛  صنایع دریایی، صنایع خودروسازی، صنایع ریلی، صنایع غذایی و آشامیدنی، صنایع شیمیایی، دارویی و بهداشتی، صنایع ساختمانی، صنایع نفت و گاز، صنایع لوازم خانگی، صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، صنایع تولید لوازم مصرفی بادوام، صنعت ساختمان‌سازی شامل ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری و صنعتی، زیرساخت‌ها شامل زیرساخت‌های انرژی و آب، زیرساخت‌های ارتباطی حمل و نقل و زیرساخت‌های شهری و کشاورزی شامل زراعت، دام‌پروری، جنگل‌داری و ماهی‌گیری از جمله صنایع و بازارهای مصرف‌کننده آلومینیوم هستند که در این گزارش بررسی شده‌اند.

بررسی مصرف آلومینیوم در صنایع مصرف‌کننده

در این بخش مصرف آلومینیوم در صنایع مصرف‌کننده شامل ایجاد، توسعه و فعالیت این صنایع از لحاظ ارزش، حجم و نرخ رشد در سال‌های گذشته بررسی شده است. همچنین بر اساس سناریوهای مختلف پیش‌بینی نرخ رشد این صنایع، میزان مصرف آلومینیوم بر اساس ارزش، حجم و نرخ رشد، در سال‌های آینده پیش‌بینی شده است.

بررسی واردات و صادرات غیر مستقیم آلومینیوم

در این بخش واردات و صادرات غیرمستقیم آلومینیوم در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، پمپ‌ها، موتورها و توربین‌ها، محصولات صنعت خودروسازی (خودرو و قطعات خودرو)، لوازم خانگی، کالاهای مصرفی بادوام، تجهیزات ساختمانی، تجهیزات زیرساختی، سیم وکابل و تجهیزات کنترل و توزیع برق، محصولات غذایی، محصولات دارویی و محصولات شیمیایی، طی سال‌های گذشته بررسی شده است.         

اشتراک‌گذاری

آخرین اخبار ما

شماره ۱۶۹ ماهنامه اخبارفلزات منتشر شد

یکصد و شصت و نهمین ماهنامه «اخبارفلزات» با موضوع «اقتصاد هیدروژنی» منتشر شد. از هیدروژن به عنوان سوخت آینده جهان یاد می‌شود که می‌تواند بخش قابل توجهی از انرژی دنیا را به شکلی پاک، امن و پایدار تامین کند و

ادامه مطلب ...

شماره ۱۶۸ ماهنامه اخبارفلزات منتشر شد

یکصد و شصت و هشتمین ماهنامه «اخبارفلزات» با موضوع «سرمایه‌گذاری» منتشر شد. موضوع سرمایه‌گذاری در هر کشور به مثابه ریلی است که بستر حرکت قطار رشد و پیشرفت اقتصادی را فراهم می‌سازد. با این حال، بررسی آمارها نشان می‌دهد میزان

ادامه مطلب ...

شماره ۱۶۷ ماهنامه اخبارفلزات منتشر شد

یکصد و شصت و هفتمین ماهنامه «اخبارفلزات» با موضوع «جنگ‌های تجاری و اقتصادی» منتشر شد. امروزه جنگ‌های تجاری و اقتصادی یکی از ابزارهای مرسوم اعمال فشار به کشورها برای اجبار به تغییر سیاست‌ها و رویکردهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و حتی

ادامه مطلب ...

شماره ۱۶۶ ماهنامه اخبارفلزات منتشر شد

یکصد و شصت و ششمین ماهنامه «اخبارفلزات» با موضوع «صنعت باتری» منتشر شد. در عصر کنونی، ابرروندهایی مانند ظهور خودروهای الکتریکی، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و فراگیرشدن استفاده از لوازم الکترونیکی، ابعاد جدیدی را به زندگی بشر بخشیده و

ادامه مطلب ...

شماره ۱۶۵ ماهنامه اخبارفلزات منتشر شد

یکصد و شصت و پنجمین ماهنامه «اخبارفلزات» با موضوع «دورنمای توسعه صنعتی» منتشر شد. امروزه رسوخ  دانش و فناوری در محیط کسب‌وکار، ساختار و شکل جدیدی را به مفهوم توسعه صنعتی بخشیده و فضای اقتصادی جهان  را به سمت تحولات

ادامه مطلب ...

شماره ۱۶۴ ماهنامه اخبارفلزات منتشر شد

یکصد و شصت و چهارمین ماهنامه «اخبارفلزات» با موضوع «چشم‌انداز بازار نفت و گاز» منتشر شد. صنعت نفت‌ و گاز به عنوان مهمترین تامین‌کننده منابع انرژی و مواد اولیه صنعت، یکی از بنیان‌های اساسی شکل‌گیری دنیای مدرن امروز محسوب می‌شود.

ادامه مطلب ...

فلزات‌ویو

فلزات‌بوک

فلزات‌واچ

فلزات‌ایونتس

فلزات‌نیوز